A projektről

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) – projektjének célja az volt, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, hogy vásárlási döntéseik során milyen fontos szerepet játszik az egészségtudatossági szempontok figyelembevétele. A Hatóság a fogyasztóknak abban kívánt segítséget nyújtani, hogy vásárlásaik során miként helyezhetik előterébe, részesíthetik előnyben az egészségtudatosság szempontjait.

A szórakoztató, edukációs, illetve kifejezetten szakmai fókuszú események, workshopok, előadások mellett a projekt keretében több ezer kiadvány jutott el a fogyasztókhoz, melyekből olyan egészséghez és vásárláshoz egyaránt köthető információkról tájékozódhattak, mint a gyermekjátékok, az arckrémek vagy az étrend-kiegészítők. Létrejött továbbá 14 szemléletformáló-, tájékoztató jellegű, úgynevezett „infografikás” kisfilm, amelyek közérthető, szórakoztató formában járulnak hozzá az egészségtudatos fogyasztói attitűd kialakításához.

Az egyik legfontosabb küldetés a felnövekvő generáció szemléletformálása, ezen belül pedig az, hogy készséggé fejlesszük a tudatos, így az egészségtudatos szempontok szerinti döntéshozatalt. A projekt során „házhoz ment” a Hatóság. Közel 20 iskolában tartottak speciális órát a fiataloknak arról, hogy hogyan őrizhetik meg azt, amit most természetesnek vesznek, az egészségüket, illetve milyen hosszú távú következményei lehetnek a tudatos életmódnak.

A projekt keretében a Hatóság az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézettel, valamint az ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatalával és annak intézményével, a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézettel működött együtt. Az együttműködés és az informatikai fejlesztések eredményeként jött létre közös társhatósági honlapként a tudatos.info.hu weboldal.

Továbbá megújult az NFH Okosotthon és Okoskosár online felülete, valamint az NFH mobil alkalmazása és létrejött két új Facebook játék az egészségtudatos szemlélet növelését elősegítendő. A hatóság tájékoztató anyagokkal és hírlevelekkel tette teljessé a kampány megvalósulását.

A fentieken túl a projekt lehetőséget teremtett mikroinnovációs ötletverseny megszervezésére és lebonyolítására is, illetve a Hatóság felnőttképzési intézménnyé válását is megtörtént. 

A 618 714 289 Ft összköltségű, 486 742 531 Ft támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg. Az európai uniós támogatás mértéke 486 742 531 Ft.